Dus je woont in Californië en wilt een Defender bezitten? Geweldig!
Het probleem is dat Californië de strengste emissievoorschriften van het land heeft, die worden beheerd door de California Air Resources Board (CARB). Er is weinig tot geen ruimte om aan deze voorschriften te ontsnappen, geloof me, mensen hebben het geprobeerd.
Hier zijn enkele belangrijke feiten om te overwegen:
Dit wordt ondersteund door CA Health and Safety Code secties 44201, 44202 en 44210, nadruk van mij:
Er zijn 6 belangrijke manieren waarop mensen Defenders naar Californië brengen:
Kortom, als je een Defender wilt die legaal in Californië is, heb je deze opties:
Je kunt geluk hebben met het volgende, maar het is vrijwel nog steeds niet legaal en wordt op geen enkele manier goedgekeurd of gesanctioneerd door iemand hier:
Denk hier niet eens aan:
V & A
Hoe werkt de verzekering?
Verzekeringsmaatschappijen geven niet om emissiewetten. Kort antwoord is dat de meeste verzekeringsmaatschappijen geen probleem hebben met het verlenen van dekking.
Als iemand vragen heeft, ga dan gerust je gang en stel ze. Onthoud dat ik geen advocaat ben, maar nadat ik dit proces heb doorlopen en met veel anderen heb gesproken die dat hebben gedaan, heb ik een goed begrip van wat erbij komt kijken.
Het probleem is dat Californië de strengste emissievoorschriften van het land heeft, die worden beheerd door de California Air Resources Board (CARB). Er is weinig tot geen ruimte om aan deze voorschriften te ontsnappen, geloof me, mensen hebben het geprobeerd.
Hier zijn enkele belangrijke feiten om te overwegen:
- ALLE VOERTUIGEN vanaf modeljaar 1976 moeten voldoen aan de California Emissions Standards om in de staat te worden verkocht. Voertuigen die alleen voldoen aan de EPA-normen (Federaal, of "49 staten") kunnen 2 jaar na de fabricage naar Californië worden gebracht, met meer dan 7.500 mijl op de kilometerteller. Er is geen "glijdende schaal" of "25 jaar vrijstelling". Omdat de motoren die in Defenders (2.25, 2.5, Turbo, 200Tdi, 300Tdi) worden gebruikt, nooit zijn gecertificeerd door Californië of de EPA, zijn ze ILLEGAAL in Californische voertuigen.
Dit wordt ondersteund door CA Health and Safety Code secties 44201, 44202 en 44210, nadruk van mij:
- Emissie-naleving en een smogcontrole zijn twee verschillende, maar toch gerelateerde dingen. Elk voertuig dat in Californië wordt verkocht, is geïnspecteerd op naleving van de California Emissions. Dit gebeurt achter de schermen voordat het voertuig überhaupt wordt verkocht en wordt volledig afgehandeld door de fabrikant. Dit is wat je de sticker op de vrachtwagen oplevert die zegt dat hij voldoet aan de California-eisen. Smogcontroles zijn periodieke inspecties om ervoor te zorgen dat uw voertuig nog steeds voldoet aan de eisen die van kracht waren op het moment van fabricage van uw voertuig. Alleen omdat een oudere Diesel geen smogcontrole hoeft te hebben, wil nog niet zeggen dat ze geen emissie-eisen hadden; het betekent alleen dat de staat niet vereist dat u jaar na jaar bewijst dat het nog steeds voldoet. Een voertuig dat wordt geïmporteerd, moet echter aantonen dat het voldoet aan de eisen die van kracht waren op het moment van fabricage van de motor (zie artikel 44202 hierboven).
- De barrière voor import in Californië zijn de emissies, niet de veiligheidsnormen. Californië houdt zich aan de 25 jaar importregels voor veiligheid.
Er zijn 6 belangrijke manieren waarop mensen Defenders naar Californië brengen:
- Koop een NAS- of NAS-mogelijk (zoals Japan Spec) voertuig. Dit betekent 1993 D110's, of 1994/95/97 D90's. Er zijn specifieke VIN-nummers die zijn goedgekeurd voor verkoop in de VS, en ALLEMAAL hebben ze een sticker in de voetenruimte van de bestuurder die aangeeft dat het voertuig "Voldoet aan federale veiligheids- en emissievoorschriften" of iets in die zin. Omdat ze legaal zijn volgens de EPA (in feite zijn de meeste legaal in Californië), heb je geen probleem, behalve het uitvoeren van een smogcontrole. 100% legaal.
- Praat je weg door de DMV. Zo zijn de meeste geïmporteerde Defenders hier aangekomen. De DMV gaat ervan uit dat de stickers zijn versleten van een terreinvoertuig dat minstens 25 jaar oud is. Er zijn echter meldingen geweest dat de DMV deze voertuigen opspoort en van eigenaren eist dat ze ze naar een Smog Referee of CHP-kantoor brengen voor inspectie, zelfs als ze al zijn getiteld en geregistreerd. Niet legaal.
- Registreer het buiten de staat en rijd ermee in Californië. Dit is een andere veel voorkomende tactiek, aangezien alle staten die grenzen aan Californië gemakkelijk een geïmporteerde Defender zullen registreren. Californië vereist echter dat u uw voertuig binnen 20 dagen na het binnenbrengen in de staat registreert. Als u dat niet doet, kan dit leiden tot achterstallige kosten, boetes en zelfs gevangenisstraf. De CHP is een programma gestart genaamd CHEATERS om mensen met kentekenplaten uit andere staten te vinden, en dat heeft de DMV in 2013 bijna $ 1,7 miljoen opgeleverd en vertoont geen tekenen van vertraging. U wordt beschouwd als een inwoner van Californië als u hier belastingaangifte doet, een Californische rijbewijs heeft, het inwonerstarief betaalt aan een Californische universiteit, zich registreert om te stemmen of "elk ander voorrecht of voordeel dat gewoonlijk niet wordt verleend aan niet-ingezetenen". Dus niet legaal.
- Wees een militair lid met kentekenplaten uit een andere staat. Als u een CAC-kaarthouder bent van het leger die in Californië is gestationeerd, kunt u elk voertuig met kentekenplaten uit een andere staat meenemen dat u heeft. 100% legaal. U kunt het echter niet verkopen aan iemand in de staat en ervoor zorgen dat ze vrijgesteld zijn van alle voorschriften.
- Koop een import en implanteer vervolgens een motor die voldoet aan de EPA of Californië. Dit is de nieuwste mogelijkheid. Vooral met Nick's LS-conversiekit en de mogelijkheid om een Ford Transit Puma-motor in een Defender te plaatsen. Californië vereist dat een motor hetzelfde modeljaar of nieuwer is dan het chassis waarin hij wordt geplaatst. Dus als je een Defender uit 1987 hebt en er een 2010 LS Motor in wilt plaatsen, samen met ALLE vereiste emissieapparatuur, kun je hem naar een California Smog Referee brengen en hem laten ondertekenen als een legale motorwissel. 100% legaal.
- VIN-wissel. Heb een nieuwere Defender, maar titel hem als iets ouder dan 1976. Dit is zo illegaal dat we er niet eens over gaan praten. Zoals een misdaad die me in de gevangenis slaat. Doe het niet. We gaan niet de konijnenpijp in van "wat maakt een VIN uit" of "hoeveel moet hetzelfde blijven". Als je dit soort vragen stelt, weet je al dat je op de helling zit.
Kortom, als je een Defender wilt die legaal in Californië is, heb je deze opties:
- Koop een NAS
- Word lid van het leger
- Motorwissel met in Californië goedgekeurde componenten
Je kunt geluk hebben met het volgende, maar het is vrijwel nog steeds niet legaal en wordt op geen enkele manier goedgekeurd of gesanctioneerd door iemand hier:
- Praat je weg door de DMV
- Registreer buiten de staat en rijd hier
Denk hier niet eens aan:
- VIN-wissel
V & A
Hoe werkt de verzekering?
Verzekeringsmaatschappijen geven niet om emissiewetten. Kort antwoord is dat de meeste verzekeringsmaatschappijen geen probleem hebben met het verlenen van dekking.
Als iemand vragen heeft, ga dan gerust je gang en stel ze. Onthoud dat ik geen advocaat ben, maar nadat ik dit proces heb doorlopen en met veel anderen heb gesproken die dat hebben gedaan, heb ik een goed begrip van wat erbij komt kijken.