Defender Source Forum banner
21 - 40 of 532 Posts
Californië heeft een vreemd doolhof aan regels voor emissie-naleving. Net als je denkt dat je ze begrijpt, voeren ze een nieuwe regel in die het nog verwarrender maakt. Zoals hier:

$200 kan je vrijstellen van een klassieke auto-smogcheck in Californië

Hier zijn de vier wettelijke manieren om een auto te importeren in de Verenigde Staten

Er ontstaan aanzienlijke problemen wanneer je wisselt tussen motoren die oorspronkelijk niet in je voertuig zijn gecertificeerd. In de VW-wereld hadden de Vanagon Syncro 4x4's absoluut SLECHTE motoren. Dus de hot swap was om over te stappen op een Subaru flat 4 watergekoeld. De 2.2 was geen probleem, maar ze werden bijna net zo onbetrouwbaar als de originele VW-motor vanwege hun leeftijd. Dus mensen begonnen de 2.5 of grotere Subie te proberen. Grote problemen in het land van de lotuseters die probeerden een scheidsrechter te laten certificeren. Dan overstappen op de VW turbo diesel, werkt goed in 49 staten, maar niet zo in Cali, tenzij je een oude niet-elektronische versie gebruikte, geen scheidsrechter zou het aanraken.

Ik heb een huis in Californië en een hier in Arizona, raad eens in welke staat ik een rijbewijs heb? Afgezien van een aanzienlijk lagere belasting- en kostenlast in AZ, is Californië ook erg streng voor zelfstandigen. Ik vond het leuk toen ik ze een loer draaide met mijn Series III diesel. Toen ik terugkwam uit het buitenland, staken ze net hun hoofden in puntenslijpers bij de DMV, en probeerden de perfecte pengrootte te krijgen die ze nu hebben. Omdat mijn Land Rover NATO AFI-platen had die door de federale overheid waren uitgegeven, gaven ze me er een in Californië zonder problemen, hoewel ze de Land Rovers nooit hadden goedgekeurd voor import in modellen uit 1976. Ik denk niet dat ik dat nog een keer zou kunnen doen. Vooral in het huidige klimaat daar.

Weet iemand mensen die helpen bij het opzetten van titelbedrijven in Nevada, zodat je het daar kunt registreren, ook al woon je in Californië? Als je wordt aangehouden, zeg je gewoon dat de auto meestal in je andere huis daar staat.

Zoals zoveel dingen in CA, als je auto met kentekenplaten van buiten de staat langer dan 30 dagen op je oprit staat, kan de lokale politie je bekeuren en op plaatsen als Laguna Beach doen ze dat ook. Ik weet dat ik daar een tweede huis heb, al tientallen jaren. Maar ik woon en betaal belasting in AZ. Het is een farce, maar zo is het. Dezelfde regels gelden voor vliegtuigen en boten. Veel mensen betalen voor ligplaatsen in Oregon om dit te omzeilen. Werkt op de lange termijn niet.

[*]
Koop een import en plaats vervolgens een motor die voldoet aan de EPA- of California-voorschriften. Dit is de nieuwste mogelijkheid. Vooral met Nick's LS-conversiekit en de mogelijkheid om een Ford Transit Puma-motor in een Defender te plaatsen. Californië vereist dat een motor hetzelfde modeljaar of nieuwer is dan het chassis waarin hij wordt geplaatst. Dus als je een Defender uit 1987 hebt en er een LS-motor uit 2010 in wilt plaatsen, samen met ALLE vereiste emissieapparatuur, kun je hem naar een California Smog Referee brengen en hem laten aftekenen als een legale motorwissel. 100% legaal.
Een aantal mensen heeft me gevraagd naar het plaatsen van een Mercedes OM617 in een ROW Defender-voertuig voor gebruik in Californië.
EN
Heb ze altijd verteld dat ik het antwoord op de vraag niet wist of een 90/110/130-voertuig in Californië compatibel is met een OM617.
Dit klinkt alsof je de CA-versie van de Mercedes OM617 kunt installeren, zolang deze overeenkomt met het bouwjaar van het voertuig of nieuwer is. De OM617 is gefederaliseerd en werd in Californië verkocht in de Mercedes 300D, 300CD, 300TD & 300SD tot eind 1985.
De OM617 werd ook gebruikt in ROW Mercedes-voertuigen en andere militaire voertuigen zoals de Huglund-rupsvoertuigen en werd tot ongeveer 2000 of 2001 geproduceerd.
Hoewel dit een smal venster is, lijkt het me dat voertuigen in Defender-stijl uit 1983 - 1985 100% legaal zouden zijn in Californië met een OM617 van hetzelfde jaar of nieuwer...
Is dit waar?

Is dit waar?
Precies goed.. 100% legaal en legitiem ruilen voor 1983-1985 ROW Defenders in CA. Als je er een in iets later zet, komt het in strijd met de wet omdat de krachtbron ouder is dan het voertuig waarin hij wordt geplaatst.

Dezelfde regels gelden om het legaal te krijgen, je moet nog steeds de hele smogrechter BS doorlopen en het laten aftekenen.

Precies.. 100% legaal en legitiem swap voor 1983-1985 ROW Defenders in CA. Het plaatsen van een in iets later is in strijd met de wet, omdat de aandrijflijn ouder is dan het voertuig waarin hij wordt geplaatst.

Dezelfde regels zijn van toepassing om het legaal te krijgen, je moet nog steeds de hele smogrechter BS doorlopen en het laten aftekenen.
Goed om te weten...
Nu hoef ik de mensen niet te vertellen dat ze het op eigen risico moeten installeren, enzovoort.
Is de smogtest elk jaar, of slechts een eenmalige certificering?
Omdat ik aan de andere kust woon, heb ik geen idee.

Hoe vind je die 2.8? Ik ben dol op mijn 2.8TGV in mijn Disco 1. Hoewel het beter zou zijn in een 110.
Luis,

Ik heb er maar ongeveer 500 mijl mee kunnen rijden...misschien minder, voordat ik hem in opslag moest zetten. Het goede nieuws is dat hij zaterdag uitkomt en dat ik de wederopbouw ga afmaken. Ik kan niet wachten om er weer mee te rijden. Uit mijn geheugen was het een stuk beter dan de 3.5 en de 3.9 die ik er eerder in had. Heb je met de jouwe gesleept? Automatisch? Stuur een bericht als je wilt, zodat we dit CA-draadje niet kapen.

Proost,

Matt

Mijn 85 110 registreren

Ik heb een 110 uit 1985 gekocht, die een 91 v8 Range Rover-motor heeft, van een man in de staat Washington. Ik ben bezig met het proces om hem in Californië te laten registreren en alles wat je hebt gezegd klopt precies. Om je de lange uitleg te besparen, zal ik gewoon zeggen dat de volgende stap voor mij is om hem naar het onafhankelijke milieu-engineeringlaboratorium in Santa Ana, Californië te brengen om hem te laten evalueren. Toen ik met de man in het laboratorium sprak, zei hij dat het niet goedkoop en niet snel zou zijn om de CARB-goedkeuring te krijgen. Zodra het is goedgekeurd, ga ik terug naar de scheidsrechter, waar ze hem zullen laten keuren en de CARB-goedgekeurde stickers erop zullen plakken. Vanaf dat moment kan ik hem volledig legaal registreren en zal hij worden behandeld als elk ander voertuig.

Ik zal iedereen op de hoogte houden van de kosten en de tijd die het kost. Frustrerend!

Helaas niet. Toen ik het voor het eerst naar een vriend bracht om het te laten keuren bij een vriend, stond het niet in de computer van de staat, dus verwees hij me door naar de scheidsrechter, die me doorverwees naar CARB, die me doorverwees naar het onafhankelijke laboratorium. Ga de week na Thanksgiving. De man in het laboratorium zei dat het duizenden zou kunnen kosten en 8-10 weken zou duren.

Helaas niet. Toen ik het voor het eerst naar een vriend bracht om het te laten keuren bij een keuringsstation, stond het niet in de computer van de staat, dus verwees hij me door naar de scheidsrechter die me doorverwees naar CARB, die me doorverwees naar het onafhankelijke laboratorium. Ga de week na Thanksgiving. De man in het laboratorium zei dat het duizenden kon kosten en 8-10 weken kon duren.
Chris - hoe is het gegaan? Ik denk dat je ongeveer 3-4 maanden voorloopt op mij in het proces. Ik neem volgende week het eigendom over en begin aan de lange en moeizame reis... en ik ben in het zuiden van Orange County, dus ik gok dat ik waarschijnlijk naar dezelfde scheidsrechter/laboratoria zal gaan als waar jij mee hebt gewerkt...

Adam, het nieuws was niet goed, maar het had veel erger kunnen zijn. Het kost me $6.500 om mijn 85 ROW 110 CARB-gecertificeerd te krijgen. Wanneer het werk over twee maanden klaar is, heeft hij de CARB-stickers en is hij gesmokt. Ik kan direct naar de DMV gaan en hem registreren. George, de man die de leiding had in het laboratorium, vertelde me dat ik geluk had dat ik geen diesel had, omdat het ongeveer $15.000 zou hebben gekost om hem te laten certificeren. Californië houdt niet van grijze marktvoertuigen, vooral diesels. Ik weet dat anderen op dit forum hadden voorgesteld om hem in een andere staat te registreren en terug te brengen naar Californië of zelfs helemaal naar een andere staat te verhuizen, en hoewel ik niemand de schuld zou geven als hij die weg zou inslaan, is het gewoon geen optie voor mij, dus ik had geen andere keuze. Ik weet dat legale 110's zeldzaam zijn in Californië en zeer gewild, dus ik beschouw dit proces als een soort investering, of misschien is dat gewoon mijn manier om door deze onzin te gaan en al dit geld uit te geven. Hoe dan ook, ik waarschuw iedereen die van plan is een ROW Defender naar Californië te brengen. Laat het me weten als je nog vragen hebt of als ik op enigerlei wijze kan helpen. Succes.

Zeggen dat ik verbaasd ben over California CARB met betrekking tot hobbyvoertuigen in het algemeen, is een understatement. Hoe zit het met al die custom cars die we op de kabelkanalen zien? Die mensen lijken zich er niets van aan te trekken welke motor ze gebruiken... hoe komen ze ermee weg? Is er geen soort achterpoortje voor antiek of incidenteel gebruik of een straatlegale auto of iets dat je in staat zou stellen om kentekenplaten te krijgen zonder de CARB-zaak?

Chris, weet je of de installatie alle vereiste emissiecomponenten van de 91 RRC bevatte? Ik heb dit eerder gepost en vroeg me af of dat zou werken. RRC's zijn CARB-conforme motoren als ze alle emissiecomponenten gebruiken, toch?
Ja, dat is mijn begrip. Alles gaat terug naar de motor, dus het moet voldoen aan het bouwjaar van de motor, niet van het voertuig. Maar ik zal ook dit zeggen, tegen de tijd dat ik op het punt kwam dat ik met het privélaboratorium te maken had, kon het me bijna niet schelen wat ze wel of niet deden of hoe ze het deden. Ik wilde gewoon dat het CARB-goedgekeurd was en het kon me niet schelen hoe ze het deden. Trouwens, voor zover ik weet is dit het enige CARB-goedgekeurde laboratorium in de staat. Met andere woorden, je kunt al het werk zelf doen, maar uiteindelijk moet je naar het laboratorium om het te laten testen. Rechtstreeks naar een smoggarage of scheidsrechter gaan, werkt niet. De scheidsrechter verwijst je door naar CARB, die je doorverwijst naar het laboratorium. Als ik het ophaal, zal ik proberen de werkbon/bon etc. te plaatsen en hopelijk geeft dat ons een beter begrip.Nog een opmerking: toen ik in het laboratorium was, waren er allerlei voertuigen, waaronder muscle cars en high-end Europese sportwagens, evenals enkele gebouwde 4x4's.

Hoe komen ze ermee weg? Is er geen achterpoort voor antiek of incidenteel gebruik of een straatlegale auto of iets anders waardoor je kentekenplaten kunt krijgen zonder de CARB-zaak?
Het is hetzelfde proces. Een op maat gemaakte auto en een grijze importauto worden hetzelfde behandeld. Als je je auto laat keuren en hij staat niet in de computers, ga je naar een scheidsrechter en die neemt je mee door het proces dat Chris heeft doorlopen.

Klassieke auto's (die voor de VS zijn gebouwd en ouder zijn dan 39 jaar) kunnen in aanmerking komen voor een klassieke auto-vrijstelling. Anders ben je in principe de pineut.

FWIW, Californië heeft zojuist in feite auto's zonder bestuurder goedgekeurd. Dus hoewel je geen Defender kunt besturen, kun je nu legaal slapen tijdens het rijden.

Oh, onze geweldige staat Californië.

21 - 40 of 532 Posts